تصفیه گاز استیلن (خالص ساز گاز استیلن)

تهیه گاز استیلن خالص همیشه از نیازهای مهم آزمایشگاههای آنالیز مواد شیمیایی بوده. تقلب در خلوص گازهای موجود در بازار و پر نمودن غیر حرفه ای کپسولها ( عوض نکردن استون داخل کپسول بعد از هر شارژ، عدم چک کردن سطح استاندارد استون داخل کپسول،… ) همیشه از دلایل اصلی خرابی های زیاد دستگاهها بوده که با توجه به هزینه های بالای تعمیرات همیشه آزمایشگاهها رو تحت فشار قرار داده است.

گاز استیلن

گاز استیلن (C2H2) – یک گاز بی رنگ مایل به زرد قابل اشتعال با بوی شبیه سیر است و باعث خفگی می شود . استیلن دارای بالاترین درجه حرارت اشتعال در بین هیدروکربنهاست و آن به دلیل ساختار سه وجهی آن است ( HC = CH) . استیلن با احتراق با اکسیژن به درجه حرارت 5580 ° F (3087 ° C) می رسد و 1470 Btu انرژی در هر فوت مکعب آزاد می کند . درجه حرارت شعله بالای آن اجازه می دهد تا آن را به در برش، جوشکاری، لحیم کاری و… انواع فلزات استفاده کنند . همچنین در دستگاه جذب اتمی نیز این گاز برای اختلاط با نمونه برای تولید طیف جذبی نمونه مورد آنالیز استفاده می شود.

نحوه تولید گاز استیلن:

استیلن از مخلوط نمودن آب با کاربید کلسیم تولید می شود. واکنش حاصل بسیار گرمازا است و باید با اضافه کردن آب اضافی سرد همراه باشد . استیلن effervesces و هیدروکسید کلسیم (آهک هیدراته) محصولات جانبی این فرآیند است . بعد از این مرحله خشک و خالص سازی انجام شده و به صورت ماده متخلخل در محلول استون در سیلندرهای استیل تحت فشار پر می شود . این پروسه باعث ورود ناخالصی های فراوان به گاز میشود که باعث خوردگی و گرفتگی قطعات شده و به مشکلات آنالیز اضافه می گردد.

گاز ناخالص نیز یکی از دلایل اصلی مشکلات در آنالیز می باشد. به عنوان مثال در آنالیز آرسنیک با روش هایدراید جنراتور حتی بدون گاز خالص مشکل جدی در دقت وجود دارد که با دستگاه تصفیه گاز استیلن این مشکل برطرف میشود.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ بر روی لینک ذیل کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.